Víkendový horor na cestách.

Známu vetu „Tam okolo Strečna, cesta nebezpečná“ poznajú všetci vodiči, čo pravidelne cestujú autom popod hrad Strečno. Situácia je naozaj vážna. Skalné bralo sa pomaly uvoľňuje a ohrozuje tak život vodičov. Ministerstvo životného prostredia plánuje uzavrieť cestu pod Strečnom na minimálne 11 víkendov. Doprava sa má presunúť na obchádzkovú trasu. Tá prechádza po ceste II. triedy 583. Cestou popod Strečno prejde priemerne 26 tisíc vozidiel denne. Tie sa pre uzávierku ocitnú na už v súčasnosti pomerne vyťaženej trase Párnica – Zázrivá – Terchová – Belá – Stráža – Krasňany.

Sanácia brala pod hradom Strečno by podľa Ministerstva životného prostredia mala trvať osem mesiacov, teda do konca mája budúceho roka. Práce si zrejme vyžiadajú rozsiahlejšie dopravné obmedzenia. Okrem vylúčenia dopravy počas 11-tich víkendov, sa plánuje aj s obmedzením dopravy do jedného jazdného pruhu počas asi piatich mesiacov.

Netreba si klamať, obchádzková cesta nie je stavaná na takúto záťaž. Je úzka, kľukatá a prechádza dedinami bez chodníkov. Inicioval som stretnutie starostov nášho Mikroregiónu Terchovská dolina so županom a zodpovednými pracovníkmi VÚC Žilina. Žiadali sme, aby sa ešte pred začatím prác, urobili kroky na zvýšenie bezpečnosti na obchádzkovej trase. Žiadali sme obnovenie vodorovného dopravného značenia, vyznačenie nových prechodov a zvýraznenie už jestvujúcich prechodov pre chodcov. Teda najmä tých prechodov, ktoré používajú deti a starší ľudia. Prísľub sme dostali. Veríme teda, že do začiatku prác budú spomínané opatrenia realitou. Záleží nám, aby na obchádzkovej trase nepribúdali dopravné nehody.

Osobne si myslím, že pri tak dlhej dobe uzávierky by sa na bezpečnostné opatrenia malo vynaložiť viac financií. Okrem stredovej čiary, je nutné označiť aj krajnice cesty. Tie sú vo viacerých úsekoch nebezpečné. Malo by sa tiež uvažovať o zavedení semafórov na frekventovaných prechodoch pre chodcov ako aj o inštalácii prvkov spomalenia dopravy. Najmä na miestach, kde je cesta úzka a bez chodníkov pre chodcov. Nehovoriac o tom, že vodorovné značenie by malo byť pravidelne (niekoľkokrát ročne) obnovované. Nie tak, ako je tomu v súčasnosti! Vo viacerých úsekoch cesty je „neviditeľné“ napriek tomu, že zima už dávno skončila. O bezpečnosť na cestách by sa mala snažiť aj Polícia SR v duchu hesla „Pomáhať a chrániť“! Nie som si istý, či číhanie spoza bučkov a vyberanie maximálnych pokúkt za priestupky je dostatočným opatrením.

Jednoducho si myslím, že šetrenie v tomto prípade nie je na mieste. Každý jeden zbytočne vyhasnutý ľudský život sa totiž nedá vyvážiť peniazmi. Po nešťastí totiž bývajú najhoršie tie výčitky, že sme mohli byť dôkladnejší a pre bezpečnosť urobiť viac.

Späť na hlavnú stránku

pošli na vybrali.sme.sk

2 názory na “Víkendový horor na cestách.

  1. Nerad, ale umyselne budem trochu hnusny:

    Snad si niekto nemysli, ze na otrokov je potrebne vynakladat nejake prostriedky. Kde by potom brali peniaze Kali s Basternakom, Vybohom, Brhelom, Paskom a dalsimi parazitmi?? Podla optimistickych odhadov zopar dobrych znamych z danoveho, tento stat rocne prichadza na rozkradackach zberby zo Smeru od komunalnej po vladnu uroven asi o tri milardy Euro. To je skoro sto miliard starych korun. Este je tu niekto, kto si mysli ze nie je za co zvysit platy ucitelom, ci sestram???

  2. Spätné upozornenie: Čiary na „päť-osem-trojke” alebo PAT a MAT v akcii. | Ing. Milan Laurenčík

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *